Szwajcaria, lata 80. Kraj, który uniknął traumy II wojny światowej, a obecnie jest kojarzony ze swobód obywatelskich i zrównoważonego rozwoju, stał wtedy na krawędzi... Zobacz pełny opis
Szwajcaria, lata 80. Kraj, który uniknął traumy II wojny światowej, a obecnie jest kojarzony ze swobód obywatelskich i zrównoważonego rozwoju, stał wtedy na krawędzi rewolucji społecznej. Ludzie wychodzili na ulice, żeby protestować przeciwko rządowej inwigilacji i walczyć o prawa wyborcze kobiet, podczas gdy prawnicy siłowali się zSzwajcaria, lata 80. Kraj, który uniknął traumy II wojny światowej, a obecnie jest kojarzony ze swobód obywatelskich i zrównoważonego rozwoju, stał wtedy na krawędzi rewolucji społecznej. Ludzie wychodzili na ulice, żeby protestować przeciwko rządowej inwigilacji i walczyć o prawa wyborcze kobiet, podczas gdy prawnicy siłowali się z przestarzałym systemem penitencjarnym. Jedną z takich aktywistek jest Barbara, która chciałaby walką o prawa więźniów doprowadzić do szerszych reform społecznych. Gdy spotyka na swej drodze charyzmatycznego Waltera, słynnego "króla ucieczek", dostrzega w nim nie tylko człowieka, któremu warto pomóc, ale też medialny symbol nadchodzących przemian. Tyle że wychowany w świecie przywilejów mężczyzna myśli o świecie zupełnie inaczej - wolność jest dla niego wartością nadrzędną, jednak ucieka z więzień także po to, by uciec od siebie samego, od własnych korzeni, od brania odpowiedzialności. Dla niego wolność jest stanem umysłu, dla Barbary - celem społeczno-politycznym.
Informacje o filmie Wolni albo martwi
studio
Bayerischer Rundfunk (BR) / Contrast Film / Hessischer Rundfunk (HR) / więcej
Niewątpliwie zaskakująco pokazuje społeczno-polityczną wojenkę, której nie szukalibyśmy w skojarzeniach ze Szwajcarią. Kadry fantastyczne, a pani Leuenberger to aktorka przez duże A. W odbiorze pachnie frustracją i bólem. Pewne sceny zabierają to odczucie widzowi, żeby zaraz jeszcze brutalniej przydzwonić między oczy....